Skip to main content

Malacca 2009

Salam
Sabtu yg lalu,
bersempena cuti hari buruh yg panjang
sempat la kami sekeluarga..eh?..kami berdua berjalan2 cari pasal
tanpa dirancang..akhirnya sampai gak kami ke melaka

pasje sarap kt sg buloh,dlm kul 10.30 bertolak ke melaka
kul 12.15 sampai ler kat ayer keroh

1st destination : Taman Mini Malaysia setelah filter out taman buaya n zoo sebab dah penat belajar kenl binatang2 kat zoo negara.lagipun syg xpenah g situ rupanya.xde apa pun cuma rumah2 sejarah yg sudah hampir 20 tahun.walaupun dah lama,still ramai giler yg datang melawat.

cam biasala,kene la pose kat cni utk 'trademark'

ni la 1st time aku tgk gadis sungai sabah..memang cun la.

2nd destination : Afamosa dan sehampiran dengannya...kali ni mmg jamm giler sbb org ramai sampai sejam kami cari parking..siap gaduh2 lagi dalam keta..ditambah lak ngan lapar,sbb sampai sana kul 4..xlunch lagi..huhu..pas je paking dlm mahkota parade,makan n smyg..baru la g melawat Afamosa,dataran pahlawan,menara taming sari,muzium samudera..tu je la sbb dah 6.30..agak frust sbb xble naik menara tu sbb org ramai sgt..

ni namanya A'Famosa...bukan yg baju pink ni...tu haa..nuun jauh kat sana yg macam bangunan buruk tu

ni plak aku xingat nama apa..yg aku tau gereja la..sapa2 yg p bernazar siap baling2 duit syiling kat ats tu dah sah syirik..huhu

yg ni...?hmm...muka tgh marah kat budak2 xreti2 nak blah org nak amik gambar

ni plak pndgn Menara Taming Sari dari Muzium Samudera..yg bulat tu pelantar tinjau..ble naik n nnt dia pusing2..kagum2..


tu la serba sikit kenangan kami g Melaka.At least lagi best compare ngan yg aku gi dulu..tahun 2005 kot..huhu..apa2 pun seronok sgt sbb syg hepi..peace!

Comments

ct_linda said…
kecewa x dpt naik menara taming sari..tak boleh jadi ni...
sdhouse said…
nnt kita g naik.

Popular posts from this blog

Bercuti di KK Sabah (updated)

Salam... arghh..penat gile badan lepas 3 hari bercuti2 kat KK, Sabah. tapi mmg tak dinafikan la, kk mmg best. tmpt sgt cantik. kesimpulannya mmg best la. tp kami tak dpt nak p semua tmpt. masa tak cukup. tp takpe, kami akan pergi lagi 2nd trip ;-p Pasar Philipine .....mmg best. x sangka semeriah tu. tp sbb k itorg letih, sempat kejap je la jln2 kat situ. then balik bilik tidor....rehat sbb sok nak meneruskan pengembaraan seterusnya (pnt disebabkan flight dealy (air asia). huh!!!) kelihatan seorang pelancong cuba tawar-menawar dgn berbahasa takalog kat cni byk kraftangan manik,beg,mutiara dan keychain..ble tahan gak la pasar ikan masin yg menjual pelbagai jenis makanan berasaskan makanan laut..nak apa?sebut ja..kuda laut pun ada. masa ni kami cari anjing laut kering..sib baik abg tu kata 'haram'.. ble katakan pasar malam la Philippine market ni..murah n byk choice.. sedap?ble la ngan harga tu.. ada satu menu tu kami xsempat nak try..apentah namanya.makkasar ke madagascar..ntahla...

Jam Happy Bezday to Me

Salam to all. tersenyum meleret dipagi hari. semangat berkobar2 untuk bersiap ke tempat kerja. pelik? ajaib? tak pernah2 semangat macam ni. hehe. semangat sebab apa ye? semangat sbb bende kat bawah ni la. pemberian dari org yg tersayang :) jam menunjukkan tepat 10.10 malam :-D tanda kasih syg dr abg. so setiap 'saat' bersamanya ;-p peace!! *thanks so much syg* the 'Spring' @ Kuching, Sarawak

Alang2 terbakar..

Selamat tahun baru sekali lagi.. amacam sambutan?byk ke main bunga api? hahaha..aku pun sambut gak.actually aku sambut awal semalam dr org2 'biasa' aku xmain bunga api tapi terus main api..haha nama pun sambutan,of course la tahun 2008.alkisahnya kami serumah dikejutkan dgn satu kebakaran 'kecil' yg mencemaskan seluruh ahli rumah.hahaha.kejadian berlaku di pagi 31 Dis jam 0230. kuali yg panas telah terbakar.api telah menyambar minyak di dalam kuali tersebut.berkepul2 la asap berkeliaran dalam umah.sib baik si syam ada,aku ngan rizal dah lama kiok dia kelam kabut buat report..syam amik kuali tu taruk dalam toilet..then..apalagi,nama pun api,nak padam mestila guna air..tapi..lupa yg terbakar tu minyak..sekali simbah...wooooffffffff...!!!! api menyambar seluruh pelosok bilik air.sambil letupan besar kedengaran.api tu kena la tngan si syam sket.habis ilang bulu roma lengan dia..hahaha.sib baik la aku ngan rezal kat belakang. akibat letupan tu,apa lagi,berpercikanla semua mi...