Skip to main content

Kembali Ke Rahmatullah

Salam
semalam, 19 Julai 2010 mgkin mnjadi satu tarikh yg paling sedih bg keluarga Kak Yati dan juga terutama pd Kak Efa dan keluarga.tak lupa juga pada semua warga DCA kuching n miri.seorang 'controller' telah kembali ke rahmatullah pada pg semalam.Arwah ialah Allahyarham Mohd Fadhilah.Meninggal setelah beberapa hari dimasukkan ke ICU.menurut keluarga beliau arwah meninggal setelah mengalami infection pada paru2nya.arwah meninggalkan seorang balu, Kak Yati bersama 3 org anaknya yg masih kecil.

walaupun aku xpernah jumpa arwah,apatah lg bekerja bersama,sebagai umat islam smmgnya kita dituntut utk menziarah org yg sakit n apatah lagi jika melibatkan kematian.bersama mengucapkan takziah pada keluarga arwah,bersama2 menunaikan solat jenazah serta mengiringi jenazah ke kubur.itu semua ada hikmah dan balasan yg Allah janjikan.

Jeff,turut bersama aku.aku kagum sebab walaupun dia bukan muslim tapi tetap bersama kami hingga ke tanah perkuburan bersama2 bertalkin.kagum.aku rasa xsemua org islam amik kisah mcm mn si jeff ni.yg namanya islam,berkopiah mahupun bersongkok,belum pasti mampu luangkan masa utk bersembahyang jenazah apatah lg mengiringi jenazah ke kubur.

Al-Fatihah pada Allahyarham Mohd Fadhilah b. Sabil

Comments

Anonymous said…
Genial fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Say thank you you seeking your information.
Anonymous said…
Alfatihah...

Popular posts from this blog

Bercuti di KK Sabah (updated)

Salam... arghh..penat gile badan lepas 3 hari bercuti2 kat KK, Sabah. tapi mmg tak dinafikan la, kk mmg best. tmpt sgt cantik. kesimpulannya mmg best la. tp kami tak dpt nak p semua tmpt. masa tak cukup. tp takpe, kami akan pergi lagi 2nd trip ;-p Pasar Philipine .....mmg best. x sangka semeriah tu. tp sbb k itorg letih, sempat kejap je la jln2 kat situ. then balik bilik tidor....rehat sbb sok nak meneruskan pengembaraan seterusnya (pnt disebabkan flight dealy (air asia). huh!!!) kelihatan seorang pelancong cuba tawar-menawar dgn berbahasa takalog kat cni byk kraftangan manik,beg,mutiara dan keychain..ble tahan gak la pasar ikan masin yg menjual pelbagai jenis makanan berasaskan makanan laut..nak apa?sebut ja..kuda laut pun ada. masa ni kami cari anjing laut kering..sib baik abg tu kata 'haram'.. ble katakan pasar malam la Philippine market ni..murah n byk choice.. sedap?ble la ngan harga tu.. ada satu menu tu kami xsempat nak try..apentah namanya.makkasar ke madagascar..ntahla...

Jam Happy Bezday to Me

Salam to all. tersenyum meleret dipagi hari. semangat berkobar2 untuk bersiap ke tempat kerja. pelik? ajaib? tak pernah2 semangat macam ni. hehe. semangat sebab apa ye? semangat sbb bende kat bawah ni la. pemberian dari org yg tersayang :) jam menunjukkan tepat 10.10 malam :-D tanda kasih syg dr abg. so setiap 'saat' bersamanya ;-p peace!! *thanks so much syg* the 'Spring' @ Kuching, Sarawak

Alang2 terbakar..

Selamat tahun baru sekali lagi.. amacam sambutan?byk ke main bunga api? hahaha..aku pun sambut gak.actually aku sambut awal semalam dr org2 'biasa' aku xmain bunga api tapi terus main api..haha nama pun sambutan,of course la tahun 2008.alkisahnya kami serumah dikejutkan dgn satu kebakaran 'kecil' yg mencemaskan seluruh ahli rumah.hahaha.kejadian berlaku di pagi 31 Dis jam 0230. kuali yg panas telah terbakar.api telah menyambar minyak di dalam kuali tersebut.berkepul2 la asap berkeliaran dalam umah.sib baik si syam ada,aku ngan rizal dah lama kiok dia kelam kabut buat report..syam amik kuali tu taruk dalam toilet..then..apalagi,nama pun api,nak padam mestila guna air..tapi..lupa yg terbakar tu minyak..sekali simbah...wooooffffffff...!!!! api menyambar seluruh pelosok bilik air.sambil letupan besar kedengaran.api tu kena la tngan si syam sket.habis ilang bulu roma lengan dia..hahaha.sib baik la aku ngan rezal kat belakang. akibat letupan tu,apa lagi,berpercikanla semua mi...