Skip to main content

Bila Mama Sakit!

Salam.entry kali ni melibatkan mama.haha
mama dikejarkan ke Kuching general hospital setelah mengalami sakit perut yg teramat sangat.
setelah klinik xmampu memastikan apa puncanya dan risau sesuatu yg lebih teruk,
maka mama pun kene la refer ke GH.

sebuah surat doktor telah diberi bersama utk di bawa ke bhgian emergency.
Berbekalkan mivy turbo mama,maka sampai la kami ke bhgian 'kecemasan'
mama terus dibawa ke bahgian 'yellow zone' GH utk diberi rawatan.

alhamdulillah,selepas rawatan di jalankan,dan setelah sebotol air mama minum guna jari,hasil urine test and blood test pun kuar.dr mengesahkan yg mama tdk mengalami sbrg masalah yg teruk.andaian ada torsion juga tidak benar.
 mama..mama...huhu.baby sihat ja,siap ble lompat2 lagi kata doktor..hehe

mama dlm keadaan xsedar masa ni walaupun mata dia buka.hahaha

p/s : selepas 2 hari mama dimasukkan ke hospital,skali lg mama dikejarkan ke wad kecemasan setelah mengalami kesukaran bernafas akibat asthma.sian mama,kene amik nebuliser kat gh.baby pun xsempat nak buat medical checkup.

Comments

ct_linda said…
sian mama..dugaan..
tp nasib baik juga mama ada seorg driver yg sungguh cekap memandu ketika dalam kecemasan :)
Lavender Fariy said…
huhu jaga diri and baby ... jgn kerja berat...huhu...wisau2....huhu
ct_linda said…
insyaAllah. doakan semuanya selamat..
kapten said…
salam...onn

Semoga cepat sembuh yer...ameen...
TawilX said…
Salam Din... Oit. Naper masuk blog ni nak kena ada Terms and Condition nih? Ini mesti hang kutuk kerajaan nih. Haha.

By the way, orang mengandung biasa laa. Ada ragam dia. Perubahan fisiolagi badan. Haha. Kita yang laki nih, sabar jer laaa. Penyakit tuh kita yang bagi.. Hehe...
sdhouse said…
haha..salam
biasala..blog pembangkang ni.haha

bini aku ada astma,ms tu dia kn attack 2 kali dlm ms yg terdekat.plus sakit dlm perut yg xtau apa sebabnya,maybe angin ja kot.

Popular posts from this blog

Bercuti di KK Sabah (updated)

Salam... arghh..penat gile badan lepas 3 hari bercuti2 kat KK, Sabah. tapi mmg tak dinafikan la, kk mmg best. tmpt sgt cantik. kesimpulannya mmg best la. tp kami tak dpt nak p semua tmpt. masa tak cukup. tp takpe, kami akan pergi lagi 2nd trip ;-p Pasar Philipine .....mmg best. x sangka semeriah tu. tp sbb k itorg letih, sempat kejap je la jln2 kat situ. then balik bilik tidor....rehat sbb sok nak meneruskan pengembaraan seterusnya (pnt disebabkan flight dealy (air asia). huh!!!) kelihatan seorang pelancong cuba tawar-menawar dgn berbahasa takalog kat cni byk kraftangan manik,beg,mutiara dan keychain..ble tahan gak la pasar ikan masin yg menjual pelbagai jenis makanan berasaskan makanan laut..nak apa?sebut ja..kuda laut pun ada. masa ni kami cari anjing laut kering..sib baik abg tu kata 'haram'.. ble katakan pasar malam la Philippine market ni..murah n byk choice.. sedap?ble la ngan harga tu.. ada satu menu tu kami xsempat nak try..apentah namanya.makkasar ke madagascar..ntahla...

Jam Happy Bezday to Me

Salam to all. tersenyum meleret dipagi hari. semangat berkobar2 untuk bersiap ke tempat kerja. pelik? ajaib? tak pernah2 semangat macam ni. hehe. semangat sebab apa ye? semangat sbb bende kat bawah ni la. pemberian dari org yg tersayang :) jam menunjukkan tepat 10.10 malam :-D tanda kasih syg dr abg. so setiap 'saat' bersamanya ;-p peace!! *thanks so much syg* the 'Spring' @ Kuching, Sarawak

Alang2 terbakar..

Selamat tahun baru sekali lagi.. amacam sambutan?byk ke main bunga api? hahaha..aku pun sambut gak.actually aku sambut awal semalam dr org2 'biasa' aku xmain bunga api tapi terus main api..haha nama pun sambutan,of course la tahun 2008.alkisahnya kami serumah dikejutkan dgn satu kebakaran 'kecil' yg mencemaskan seluruh ahli rumah.hahaha.kejadian berlaku di pagi 31 Dis jam 0230. kuali yg panas telah terbakar.api telah menyambar minyak di dalam kuali tersebut.berkepul2 la asap berkeliaran dalam umah.sib baik si syam ada,aku ngan rizal dah lama kiok dia kelam kabut buat report..syam amik kuali tu taruk dalam toilet..then..apalagi,nama pun api,nak padam mestila guna air..tapi..lupa yg terbakar tu minyak..sekali simbah...wooooffffffff...!!!! api menyambar seluruh pelosok bilik air.sambil letupan besar kedengaran.api tu kena la tngan si syam sket.habis ilang bulu roma lengan dia..hahaha.sib baik la aku ngan rezal kat belakang. akibat letupan tu,apa lagi,berpercikanla semua mi...