Skip to main content

Hadiah Anniversary Lagi!!

NOKIA kene bunuh dgn SONY!

Bertahun lama duk ngidam henpon baru akhirnya dapat gak sebijik smartphone baru setelah berjaya menahan nafsu selama setahun.Sebagai tanda kebahgiaan rumah tangga kami,akhirnya berjaya meracuni pemikiran seorang pengguna tegar nokia beralih kepada sony.tak lain xbukan isteri tercinta la.kali ni gak pola nokia-sony aku juga telah tercalar setelah menggunakan sony secara 2 penggal berturut2.

Klu katakan nak beli hp baru tu mmg xde,ni semua sebab nak cari 'tib' baru kat irfan..(irfan gak yg jadi pnyebab).disebabkan rasa ingin tahu terhadap gadjet2 ni,telah menjerumuskan ayah dan ibu ke sebuah galery sony centre di plaza merdeka.secara tiba2 segala nafsu2 gadjet dtg menerpa menjadikan hidup rasa gundah gulana,hp lama terasa xberguna.duit pula terasa byk xterguna..adoila..

maka,bersandarkan alasan sebagai hadiah anniversary perkahwinan(walaupun hadiah sebenar ialah percutian ke USS),experia kali ini adalah satu kewajipan..walaupun pada tatkala itu telah berjaya mencatat rekod dgn meleburkan rekod xpernah beli baju sehelai yg berharga rm100 ketas dgn menyambar sehelai kemeja polo dgn harga rm192 Sehelai(!!!)..damnn..sekali lg terasa hidup seperti org kaya apabila berjaya membelanjakan rm2000 dlm masa sehari(!!!).tangkapan rm2k ni termasuklah baju polo ayah,sepersalinan polo kids dan baju tido ganyah utk hero, selembar 'tib' cokia kat hero berharga rm299, seketul hp sony kat ayah and seketul hp sony kat ibu yg berharga rm1417..(2 ketul tp masih murah dr seketul samsung G N 2)great deal kan? (!!!)

anyway,segala yg diberlanjakan dirasakan berbaloi kerana sudah tiba msnya nak merasa nikmat dunia sekali sekala.

sony xperia J utk ayah rm799 je


sony experia miro utk ibu rm599 jer

mytec tablet utk irfan (so xkacau samsung tab ibu lg) rm299


BTW,hilangkan rasa gundah gulana sekejap dgn HP baru.klu idup asyik pk masalah je bila nak hepi?masalah dunia tu abaikan je la.apa nak jadi,jadila.yg penting bahagia.

wsslam.

Comments

zulkola said…
tudia beli hp baru..duit bukan boleh bawak ke kubur pun, habiskan selagi yang boleh..duit kan boleh dicari, janji bahagia
sdhouse said…
Sib baik beli hp ja zul..klu bnda lain,xtau la..bila nak g jalan2 bwk husna?hihi

Popular posts from this blog

Bercuti di KK Sabah (updated)

Salam... arghh..penat gile badan lepas 3 hari bercuti2 kat KK, Sabah. tapi mmg tak dinafikan la, kk mmg best. tmpt sgt cantik. kesimpulannya mmg best la. tp kami tak dpt nak p semua tmpt. masa tak cukup. tp takpe, kami akan pergi lagi 2nd trip ;-p Pasar Philipine .....mmg best. x sangka semeriah tu. tp sbb k itorg letih, sempat kejap je la jln2 kat situ. then balik bilik tidor....rehat sbb sok nak meneruskan pengembaraan seterusnya (pnt disebabkan flight dealy (air asia). huh!!!) kelihatan seorang pelancong cuba tawar-menawar dgn berbahasa takalog kat cni byk kraftangan manik,beg,mutiara dan keychain..ble tahan gak la pasar ikan masin yg menjual pelbagai jenis makanan berasaskan makanan laut..nak apa?sebut ja..kuda laut pun ada. masa ni kami cari anjing laut kering..sib baik abg tu kata 'haram'.. ble katakan pasar malam la Philippine market ni..murah n byk choice.. sedap?ble la ngan harga tu.. ada satu menu tu kami xsempat nak try..apentah namanya.makkasar ke madagascar..ntahla...

Jam Happy Bezday to Me

Salam to all. tersenyum meleret dipagi hari. semangat berkobar2 untuk bersiap ke tempat kerja. pelik? ajaib? tak pernah2 semangat macam ni. hehe. semangat sebab apa ye? semangat sbb bende kat bawah ni la. pemberian dari org yg tersayang :) jam menunjukkan tepat 10.10 malam :-D tanda kasih syg dr abg. so setiap 'saat' bersamanya ;-p peace!! *thanks so much syg* the 'Spring' @ Kuching, Sarawak

Alang2 terbakar..

Selamat tahun baru sekali lagi.. amacam sambutan?byk ke main bunga api? hahaha..aku pun sambut gak.actually aku sambut awal semalam dr org2 'biasa' aku xmain bunga api tapi terus main api..haha nama pun sambutan,of course la tahun 2008.alkisahnya kami serumah dikejutkan dgn satu kebakaran 'kecil' yg mencemaskan seluruh ahli rumah.hahaha.kejadian berlaku di pagi 31 Dis jam 0230. kuali yg panas telah terbakar.api telah menyambar minyak di dalam kuali tersebut.berkepul2 la asap berkeliaran dalam umah.sib baik si syam ada,aku ngan rizal dah lama kiok dia kelam kabut buat report..syam amik kuali tu taruk dalam toilet..then..apalagi,nama pun api,nak padam mestila guna air..tapi..lupa yg terbakar tu minyak..sekali simbah...wooooffffffff...!!!! api menyambar seluruh pelosok bilik air.sambil letupan besar kedengaran.api tu kena la tngan si syam sket.habis ilang bulu roma lengan dia..hahaha.sib baik la aku ngan rezal kat belakang. akibat letupan tu,apa lagi,berpercikanla semua mi...