Skip to main content

Alang2 terbakar..

Selamat tahun baru sekali lagi..
amacam sambutan?byk ke main bunga api?
hahaha..aku pun sambut gak.actually aku sambut awal semalam dr org2 'biasa'
aku xmain bunga api tapi terus main api..haha

nama pun sambutan,of course la tahun 2008.alkisahnya kami serumah dikejutkan dgn satu kebakaran 'kecil' yg mencemaskan seluruh ahli rumah.hahaha.kejadian berlaku di pagi 31 Dis jam 0230.

kuali yg panas telah terbakar.api telah menyambar minyak di dalam kuali tersebut.berkepul2 la asap berkeliaran dalam umah.sib baik si syam ada,aku ngan rizal dah lama kiok dia kelam kabut buat report..syam amik kuali tu taruk dalam toilet..then..apalagi,nama pun api,nak padam mestila guna air..tapi..lupa yg terbakar tu minyak..sekali simbah...wooooffffffff...!!!!
api menyambar seluruh pelosok bilik air.sambil letupan besar kedengaran.api tu kena la tngan si syam sket.habis ilang bulu roma lengan dia..hahaha.sib baik la aku ngan rezal kat belakang.

akibat letupan tu,apa lagi,berpercikanla semua minyak2 dan hidangan didalam kuali keseluruh dinding bilik air 'ku'..huhu..malam tu kami sambut awal,syam cedera 'parah' n esoknya mc.jam 0330 baru semua ble tido pas siap mop2 lantai and suruh asap2 keluar.

mlm 31 tu kami xsambut apa2 dah,trauma..kebakaran.pg tahun baru?keje aku mencuci bilik air..adoila...penat jugak menyental bilik air tu.habis lenguh satu badan.nak tau apa hidangan dlam kuali tu?menurut saksi kejadian,ia adalah pinggan plastik penutup minyak yg diletakkan didalam kuali..;)maunya xterbakar.


gambar keadaan kuali yg meletup disimbah air.

Comments

Mohd Naim said…
nak tergelak pun ada jugak baca story nie..huhuhu!! anyway...kalau jadik kat aku pun..ngeri jugak rasanya....huhuhu...anyway..selamattahun baru!!
Lavender Fariy said…
adoiii...dh la baru2 ni Kola Kedah dikejutkan lg sekali ngan kebakaran....xsangka ang pun buat kejutan gak.....apa2 pun...next time...ang ngn budak2 umah ang be careful....tp bukan nak katala...mmg serius citer ang lawak....kalau ang jd reporter ..confirm xboring...hahaha
sdhouse said…
hahaha..siot la.
ada plak kata lawak..huuu..aduss..panasnya
Lavender Fariy said…
citer tu mmgla xlawak...tp cara penyampaian ang tu....mmg best....(ni ikhlas ni..bukan bodek..hahaha)
zulkola said…
din, cantik ar hg buat photoshop tu
ajar aku skit
bagi fail2 yang hg dah buat
sdhouse said…
aik?
ok2 xbodek la.
org cita sal kebakaran si zul ni cita adobe lak..ish3x
adobe tu aku guna semua tools yg ada kat citu ja,xdak teknik2 professional digunakan.main try and nak best lagi cuba cari 'brushes' and 'action' kat tenet.tapi selalu aku guna brushes ja,action kadang2 xbetul.
klu ko godek2 tools tu mesti hg cekap,klu aku bg fail je pun nnt hg xtau gak.
henshin said…
cantek gak tu... masak bom agaknye
Anonymous said…
-akhirnya aku berjaya membuat satu aktiviti rumah, dah lame aku rancang nak buat aktiviti rumah ni,last skali dapat la aktiviti tampa perancangan...aktiviti membakar rumah,dan membersih lantai rumah...
-sorry beb(sory jugak pade budak2 rumah aku yg lain),gua mamai la malam tu..gua pun tak sedar yang gua pegi panaskan minyak...pastu naik atas, pastu sambung main game..pastu tido dengan slumbernya nyenyak...
-takde sape tau yang dalam tu ade pinggan sehingga aku bagitau...heran jugak aku,minyak boleh jadi ketul2,pk2 balik rupanya pinggan....trauma aku nak pakai dapur tu dah...

Popular posts from this blog

Perjalanan Ke Kapit

salam rasanya dah lama aku p,tapi kata ja nak masukkan citer ni. last dah masuk julai baru nak tulis.anyway,this story quite interesting,so aku just biar je dulu. nnt masukkan pun ok. Kapit-bukan kepit.adalah satu bahagian dalam sarawak yg agak pedalaman.tapi xla sepedalaman tempat2 lain macam bakelalan,bario,batang ai..lebih kurang la.tapi dalam xdalam kira mmg xde jalan darat la nak gi. selalunya org sarawak nak g sana pun maybe sebab keje or mmg kampung kat sana.majoriti org sana ialah 'iban'.melayu ada lah sekerat dua.pasal benda ni aku mmg xtau sgt la,so aku crite je la sket apa yg aku lihat sepanjang perjalanan aku merentasi 'sg.rajang' ke kapit. My wife dah ada kat Sibu one day before sbb dia g 'audit' station sibu n ape ntah satu lagi.next station dia nak g ialah kapit.memandangkan aku 'rest day',so aku g la teman dia.bukan selalu nak g kapit,org sarawak pun ada yg xpenah sampai,inikan pula aku.so amik kesempatan ni g jalan2 tgk tmpat org. Pa

Bila Mama Sakit!

Salam.entry kali ni melibatkan mama.haha mama dikejarkan ke Kuching general hospital setelah mengalami sakit perut yg teramat sangat. setelah klinik xmampu memastikan apa puncanya dan risau sesuatu yg lebih teruk, maka mama pun kene la refer ke GH. sebuah surat doktor telah diberi bersama utk di bawa ke bhgian emergency. Berbekalkan mivy turbo mama,maka sampai la kami ke bhgian 'kecemasan' mama terus dibawa ke bahgian 'yellow zone' GH utk diberi rawatan. alhamdulillah,selepas rawatan di jalankan,dan setelah sebotol air mama minum guna jari,hasil urine test and blood test pun kuar.dr mengesahkan yg mama tdk mengalami sbrg masalah yg teruk.andaian ada torsion juga tidak benar.  mama..mama...huhu.baby sihat ja,siap ble lompat2 lagi kata doktor..hehe mama dlm keadaan xsedar masa ni walaupun mata dia buka.hahaha p/s : selepas 2 hari mama dimasukkan ke hospital,skali lg mama dikejarkan ke wad kecemasan setelah mengalami kesukaran bernafas akibat asthma.sian mama,

Lawatan singkat ke MBO Cinema

Mak aiii..ramainya manusia...hebat2!ni memang 'Box Office' Dalam hidup ni xpenah plak aku dengar org buat lawatan ke panggung wayang. nak kata budak2 sekolah nak g sana..cnfirm la xde pekdah nya. dah confirm la budak2 tu awai lagi dah penah g.klu 20 thn yg dulu maybe la. tapi tu la yg aku ngan wife aku buat.melawat panggung wayang di hari cuti kami. 12.24ptg..masuk la panggung.waa..menarik2.cerita yg aku tggu2 pun mula la.Harry Potter agak slow..panas and ngantuk sebab mlm td keje. dah agak sejam tgk..fuh..screen putih keluar! lampu spotlight disuluh dr belakang.. cam ada artis nak masuk..gimik kot..haha.. memang pandai la crita ni buat gimik.. gimik kali ni ialah.. blackout!! agak 30mnt tggu,smua org dah rasa 'puas hati' ngan gambar 'putih' ..kami pun beramai2 kuar utk berkenalan sesama kami.disamping itu menyoal jawab bersama staff2 MBO. maklumla,lawatan la katakan. sesi soal jawab bermula. setelah lawatan hampir selesai,kami semua diberi wang sebagai