Skip to main content

PERJALANAN KE SELATAN MALAYA-1st day

Assalamulaikum wbt.
akhirnya 2013 aku start gak tulis balik blog ni.walaupun xtau ada org baca ke x,aku xkisah.janji ada something dr aku duk melangut depan laptop tgk FB.at least ada gak la cubaan utk selamatkan kreativiti aku menulis karangan.

Tahun lepas 2012 xsempat nak sambut 3rd Anniversary sbb sibuk ngan OJT.Alhamdulillah dah selamat pas semua exam n dah up satu lagi license.yg lagi beruntung,rezki bertambah lagi la walaupun keje semakin bahaya..Dan bahaya tu juga telah diterjemahkan sehari sebelum aku g jalan2 ni.Mmg agak down dgn keadaan yg menimpa,tapi apakan daya,bak kata Kucai.."normal la bro,klu keje ATC,jgn down sgt".Tu dia yg kata,dlm hati Allah saja la yg tau.

Anyway aku xnak la rosakkan mood jejalan kami yg dah dirancang awal lg last year..walaupun xsihat,ngan irfan pulak tetiba mlm 8hb demam..mmg dah ble hapuskan segala plan.Alhamdulillah sekali lg, sebab irfan pg esoknya agak kurang panas and aku pun dapat bagun awal walaupun kepala masih lagi pk masalah keja.

Lupakan TCAS,lupakan DEMAM,lupakan DUIT xcukup..kita g jelalan dgn harapan kita enjoy.

9hb JAN 2013

4.30 am: kami bertolak ke KIA dgn semangat yg hampir pudar.Irfan masih lg blur2,tp cukup tdo.baju sejuk dah ad utk cover demam dia sket.atleast ada gak penebat.Mood irfan ok walaupun ayh xberapa nak sihat.xmau rugikan duit tiket..kene gagah gak.xbest xpe,janji kita sambut anniversary.

6.05am : Flight KCH-JB bertolak ikut jadual..masa ni mmg lapar sgt,tp abaikan sbb risau irfan buat perangai.baju limited.beg 1 je bwk.

 Nmpak baik je kan ibu?hehe..mood irfan masih OK,n very lucky sebab ada seat kosong so ble la irfan duk sorng baca buku.


Ayh pun ble la try jap lens baru ni,semata2 utk trip ni..and mmg best sebab xperlu kuar duk kat sayap la nak amik view ni..WIDE..gud2..irfan,mcm biasa tgh baca menu apa bajet2 ayh nak beli kat dia ler tu..ibu lak time ni ngah tahan nafas sbb semput xmakan..mcm biasa alat bantuan kecemasan sentiasa ada didalam tas baru beli kaler koko bunga2 kecik dia.hehe

 7.45am: Sampai gak Senai Airport..buat org tu dia 1st time.haha.Sebabkan lapar,terus cari kedai makan..apalagi KFC je la yg cam menarik.duit RM masih ada,so kita makan dulu la.Senai cantik,cuma agak x convenient pasal baby room and surau. ridiculous and memalukan..yg best sbb cantik n bersih je.Irfan lak pastu kene g mandikan dulu la sbb nak check in hotel lambat lg.G mandikan kat surau je..sib baik xde org semayang Dhuha..hehe.Next destination?JPO..

Ibu jakun sbb dlm airport ada kedai UTM..xdapat g UTM pun depan ni jadila nak bergambar.Irfan pas mandi,nmpak hepi kan?tggu...haha

10:30am: lama sungguh lepak kat Senai,akhirnya tibalah masa utk ke JPO.JPO buka kul 10 so rileks2 jap la sblum p.masa ni irfan dah 65% x terkawal..dia ngantuk.ibu dan ayah meramalkan 'ribut petir IRFANO' akan melanda JPO sejurus kami tiba disana.Amik teksi ke JPO dr senai: rm33.00 utk Airport Taxi and brg simpan kat locker:rm20 utk 2 token..sib baik pakcik india ada tolong usha pakai locker,walaupun agak berbulu sbb dia main suh aku try2 je mana yg OK..apada...so happily went to JPO dgn harapan new handbag kat ibu.

10:50am: sampai JPO and terus g 'Lunch'(?) kat JPO Food court.luckily dah buka,and yg ada cuma breakfast menu ja.order je nasi lemak 2,n mee goreng 1 kat irfan and air wajib ayh..yes,irfan mengamuk.75% xterkawal..dia marah walaupun 'tib' dah bg..dia nak main semua makanan..at this time dia ngantuk sgt and mybe sedikit pening lalat sebab demam..akhirnya..tido jugak.

Hampir sejam tido,ibu ngan ayah try bawak g jelalan JPO la..konon dgn harapn dia xbgn..tapi dia bangun lak..huhu..mmg best kat JPO ni cuma amat la x convenient sbb cuaca Malaysia yg murah cahaya matahari menyebabkan kawasan ni agak xsesuai utk window shopping.panas n xde tmpat sesuai utk rehat selain dlm kedai or food court..bahang sgt2 terasa.patut buat bumbung lutsinar at least dpt kurang kan UV dr sunlight.KIDs play area pun org xsanggup nak dekat,sangat2 panas utk kanak2 nak main gelungsur ke apa ke..

We all just jln2 dlm butik NIKE,Coach,Fossil,Adidas and Cotton ..matlamat utk Coach berderai sbb yg murah amat buruk designnya(pelik sungguh org suka handbag coach),yg mahal jgn duk kata la..lebih harga dr duit.setakat nama je xpayah,beli je yg tiruan..org xtau,duit jimat. Next target sehelai 2 NIKE apparel or seketul 2 kasut or Jam tgn mewah..tetapi...keadaan irfan yg hampir menjerit setiap kali berada dlm butik dah berjaya memutuskan nafsu ibu dan ayh yg pada masa tu rasa panasnya lg panas dr bahang matahari.akhirnya kami akur dg ketentuan ilahi bahawa irfan xsuka membazir..so..JPO hanya la sekadar penghias laman ini saje la nampak gayanya.aku xkisah sbb aku mmg xde plan nak beli pun,just nak beli something kat wife je,lgpun aku dah penah smapai JPO ni.gedik nak bwk ibu n irfan lak.


Sempat snap gambar entrance JPO masa irfan tido.Agak cool je kan,walaupun mmg panas giler.Good attempt tapi not for me la

View dlm food court JPO.cun and bersih..maybe xramai org lagi kot.cleaner pun br breakfast.kami lg awai breakfast dr depa.

1:30pm: JPO balik ke Senai sbb nak amik beg and g JB.teksi rm33 gak.aku pakai je teksi executive biru tu.samapi senai amik beg and terus g Money Changer nak tukar kerakyatan..eh..tukar duit.aku plan nak limit just utk SGD500 sj sepanjang 3D2N di sana nnt.OK,duit dah,barang dah,irfan ok..zoom g JB ngan teksi:rm44.00 dgn teksi airport.jgn tnya klu nak naik bas berapa n boleh ke x,jwpan dia boleh..tapi aku org kaya yg mals sbb tau keadaan xkan mengizinkan kami seperti mana family2 lain yg happily bawak ank mereka kesana-sini.huhu.di JB aku book hotel Amansari Hotel CityCentre dgn Agoda sbb murah and dekat ngan Teksi Kotaraya ke singapore.menapak 5 mnt je dr hotel.Hotel dia biasa je,bilik kecik and agak xmenarik sgt tp sesuai utk bermalam.Free Wifi and excellent security.


Hero dah happy sbb smapi hotel dan of course la katil tu dia punya.This special kid mmg suka benda2 seperti hotel,pool dan yg sewaktu dgnnya.Ilusi diatsa utk memberi anda gambran bertapa 'luas'nya hotel ini sgn irfan sebagai penunjukya.hehe..nampak je luas..ilusi hasil dr lens baru.

Lepas ja irfan tido,baru ibu ngan ayh pk sal dinner.sbbkan ptg tu ujan sampai ke malam.kami just order dr restoran hotel for Dinner-in-room servis.Nampak sket macam org kaya.haha..order nasi goreng kampung,chicken chop and wedges..dlm rm30++ je.ok la.Nasi goreng kampung dia adalah plg pelik penah aku makan sebab dah mcam nasi goreng cina+seafood+ala kampung melayu..ha,pk sendiri la camna rasa dia.

11:00pm:semua collapsed and ready utk pk jadi rakyat singapore esok.


Comments

Popular posts from this blog

Perjalanan Ke Kapit

salam rasanya dah lama aku p,tapi kata ja nak masukkan citer ni. last dah masuk julai baru nak tulis.anyway,this story quite interesting,so aku just biar je dulu. nnt masukkan pun ok. Kapit-bukan kepit.adalah satu bahagian dalam sarawak yg agak pedalaman.tapi xla sepedalaman tempat2 lain macam bakelalan,bario,batang ai..lebih kurang la.tapi dalam xdalam kira mmg xde jalan darat la nak gi. selalunya org sarawak nak g sana pun maybe sebab keje or mmg kampung kat sana.majoriti org sana ialah 'iban'.melayu ada lah sekerat dua.pasal benda ni aku mmg xtau sgt la,so aku crite je la sket apa yg aku lihat sepanjang perjalanan aku merentasi 'sg.rajang' ke kapit. My wife dah ada kat Sibu one day before sbb dia g 'audit' station sibu n ape ntah satu lagi.next station dia nak g ialah kapit.memandangkan aku 'rest day',so aku g la teman dia.bukan selalu nak g kapit,org sarawak pun ada yg xpenah sampai,inikan pula aku.so amik kesempatan ni g jalan2 tgk tmpat org. Pa

Bila Mama Sakit!

Salam.entry kali ni melibatkan mama.haha mama dikejarkan ke Kuching general hospital setelah mengalami sakit perut yg teramat sangat. setelah klinik xmampu memastikan apa puncanya dan risau sesuatu yg lebih teruk, maka mama pun kene la refer ke GH. sebuah surat doktor telah diberi bersama utk di bawa ke bhgian emergency. Berbekalkan mivy turbo mama,maka sampai la kami ke bhgian 'kecemasan' mama terus dibawa ke bahgian 'yellow zone' GH utk diberi rawatan. alhamdulillah,selepas rawatan di jalankan,dan setelah sebotol air mama minum guna jari,hasil urine test and blood test pun kuar.dr mengesahkan yg mama tdk mengalami sbrg masalah yg teruk.andaian ada torsion juga tidak benar.  mama..mama...huhu.baby sihat ja,siap ble lompat2 lagi kata doktor..hehe mama dlm keadaan xsedar masa ni walaupun mata dia buka.hahaha p/s : selepas 2 hari mama dimasukkan ke hospital,skali lg mama dikejarkan ke wad kecemasan setelah mengalami kesukaran bernafas akibat asthma.sian mama,

Lawatan singkat ke MBO Cinema

Mak aiii..ramainya manusia...hebat2!ni memang 'Box Office' Dalam hidup ni xpenah plak aku dengar org buat lawatan ke panggung wayang. nak kata budak2 sekolah nak g sana..cnfirm la xde pekdah nya. dah confirm la budak2 tu awai lagi dah penah g.klu 20 thn yg dulu maybe la. tapi tu la yg aku ngan wife aku buat.melawat panggung wayang di hari cuti kami. 12.24ptg..masuk la panggung.waa..menarik2.cerita yg aku tggu2 pun mula la.Harry Potter agak slow..panas and ngantuk sebab mlm td keje. dah agak sejam tgk..fuh..screen putih keluar! lampu spotlight disuluh dr belakang.. cam ada artis nak masuk..gimik kot..haha.. memang pandai la crita ni buat gimik.. gimik kali ni ialah.. blackout!! agak 30mnt tggu,smua org dah rasa 'puas hati' ngan gambar 'putih' ..kami pun beramai2 kuar utk berkenalan sesama kami.disamping itu menyoal jawab bersama staff2 MBO. maklumla,lawatan la katakan. sesi soal jawab bermula. setelah lawatan hampir selesai,kami semua diberi wang sebagai