Skip to main content

Kembali Ke Rahmatullah

Salam
semalam, 19 Julai 2010 mgkin mnjadi satu tarikh yg paling sedih bg keluarga Kak Yati dan juga terutama pd Kak Efa dan keluarga.tak lupa juga pada semua warga DCA kuching n miri.seorang 'controller' telah kembali ke rahmatullah pada pg semalam.Arwah ialah Allahyarham Mohd Fadhilah.Meninggal setelah beberapa hari dimasukkan ke ICU.menurut keluarga beliau arwah meninggal setelah mengalami infection pada paru2nya.arwah meninggalkan seorang balu, Kak Yati bersama 3 org anaknya yg masih kecil.

walaupun aku xpernah jumpa arwah,apatah lg bekerja bersama,sebagai umat islam smmgnya kita dituntut utk menziarah org yg sakit n apatah lagi jika melibatkan kematian.bersama mengucapkan takziah pada keluarga arwah,bersama2 menunaikan solat jenazah serta mengiringi jenazah ke kubur.itu semua ada hikmah dan balasan yg Allah janjikan.

Jeff,turut bersama aku.aku kagum sebab walaupun dia bukan muslim tapi tetap bersama kami hingga ke tanah perkuburan bersama2 bertalkin.kagum.aku rasa xsemua org islam amik kisah mcm mn si jeff ni.yg namanya islam,berkopiah mahupun bersongkok,belum pasti mampu luangkan masa utk bersembahyang jenazah apatah lg mengiringi jenazah ke kubur.

Al-Fatihah pada Allahyarham Mohd Fadhilah b. Sabil

Comments

Anonymous said…
Genial fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Say thank you you seeking your information.

Popular posts from this blog

Perjalanan Ke Kapit

salam rasanya dah lama aku p,tapi kata ja nak masukkan citer ni. last dah masuk julai baru nak tulis.anyway,this story quite interesting,so aku just biar je dulu. nnt masukkan pun ok. Kapit-bukan kepit.adalah satu bahagian dalam sarawak yg agak pedalaman.tapi xla sepedalaman tempat2 lain macam bakelalan,bario,batang ai..lebih kurang la.tapi dalam xdalam kira mmg xde jalan darat la nak gi. selalunya org sarawak nak g sana pun maybe sebab keje or mmg kampung kat sana.majoriti org sana ialah 'iban'.melayu ada lah sekerat dua.pasal benda ni aku mmg xtau sgt la,so aku crite je la sket apa yg aku lihat sepanjang perjalanan aku merentasi 'sg.rajang' ke kapit. My wife dah ada kat Sibu one day before sbb dia g 'audit' station sibu n ape ntah satu lagi.next station dia nak g ialah kapit.memandangkan aku 'rest day',so aku g la teman dia.bukan selalu nak g kapit,org sarawak pun ada yg xpenah sampai,inikan pula aku.so amik kesempatan ni g jalan2 tgk tmpat org. Pa

Bila Mama Sakit!

Salam.entry kali ni melibatkan mama.haha mama dikejarkan ke Kuching general hospital setelah mengalami sakit perut yg teramat sangat. setelah klinik xmampu memastikan apa puncanya dan risau sesuatu yg lebih teruk, maka mama pun kene la refer ke GH. sebuah surat doktor telah diberi bersama utk di bawa ke bhgian emergency. Berbekalkan mivy turbo mama,maka sampai la kami ke bhgian 'kecemasan' mama terus dibawa ke bahgian 'yellow zone' GH utk diberi rawatan. alhamdulillah,selepas rawatan di jalankan,dan setelah sebotol air mama minum guna jari,hasil urine test and blood test pun kuar.dr mengesahkan yg mama tdk mengalami sbrg masalah yg teruk.andaian ada torsion juga tidak benar.  mama..mama...huhu.baby sihat ja,siap ble lompat2 lagi kata doktor..hehe mama dlm keadaan xsedar masa ni walaupun mata dia buka.hahaha p/s : selepas 2 hari mama dimasukkan ke hospital,skali lg mama dikejarkan ke wad kecemasan setelah mengalami kesukaran bernafas akibat asthma.sian mama,

Lawatan singkat ke MBO Cinema

Mak aiii..ramainya manusia...hebat2!ni memang 'Box Office' Dalam hidup ni xpenah plak aku dengar org buat lawatan ke panggung wayang. nak kata budak2 sekolah nak g sana..cnfirm la xde pekdah nya. dah confirm la budak2 tu awai lagi dah penah g.klu 20 thn yg dulu maybe la. tapi tu la yg aku ngan wife aku buat.melawat panggung wayang di hari cuti kami. 12.24ptg..masuk la panggung.waa..menarik2.cerita yg aku tggu2 pun mula la.Harry Potter agak slow..panas and ngantuk sebab mlm td keje. dah agak sejam tgk..fuh..screen putih keluar! lampu spotlight disuluh dr belakang.. cam ada artis nak masuk..gimik kot..haha.. memang pandai la crita ni buat gimik.. gimik kali ni ialah.. blackout!! agak 30mnt tggu,smua org dah rasa 'puas hati' ngan gambar 'putih' ..kami pun beramai2 kuar utk berkenalan sesama kami.disamping itu menyoal jawab bersama staff2 MBO. maklumla,lawatan la katakan. sesi soal jawab bermula. setelah lawatan hampir selesai,kami semua diberi wang sebagai